Dáta. Novinky. Odborné články.

S Cloudom máte prístup
ku všetkému odkiaľkoľvek.

Prichádza zákaznícka éra. Ste na ňu pripravení?
10.10.2016 / TelekomCloud Team

Spokojní zákazníci sú to najdôležitejšie, čo každá firma má. Môžete mať dokonalý produkt či najlepšie služby, ich skutočnú hodnotu im však dá až zákazník, ktorý za ne zaplatí. Aby ste mohli priniesť na trh to, čo zákazníci chcú, potrebujete poznať svoje cieľové publikum, pracovať s ním a hýčkať ho. Treba však rátať s tým, že svet biznisu je vskutku dynamický a komplexný. To znamená, že informácie, ktoré o zákazníkoch, ich správaní a potrebách či cieľoch máme, pribúdajú a menia sa raketovou rýchlosťou. Orientovať sa v takomto zložitom prostredí bez technológií je hazard, ktorý sa nemusí vyplatiť.

Budovanie a prehlbovanie vzťahov so zákazníkmi je dlhodobý a v podstate nekončiaci proces. Progresívne zmýšľajúce firmy už dávnejšie objavili CRM technológie, ktoré pomôžu vzťahy so zákazníkmi riadiť a posúvať k napĺňaniu stanovených cieľov.

V dnešnej dobe hrajú prím predovšetkým cloudové CRM riešenia, ktoré sú doslova predurčené k rýchlej, bezbolestnej a najmä cenovo výhodnej implementácii. Ak si to rozmeníte na drobné, pri správnej voľbe môžete CRM riešenie využívať oveľa skôr, ako by ste si mysleli, poteší aj rýchla návratnosť tejto investície. Okrem toho majú oproti fyzickým CRM riešeniam množstvo iných predností ako bezpečnosť, neustálu dostupnosť, pritom s nimi dokážete veci, na ktoré ste predtým možno ani nemysleli.

Prečo cloudové CRM?

Skúsenosti firiem s CRM systémami hovoria jasnou rečou. S ich príchodom sa celá oblasť vzťahov so zákazníkmi ocitne pod jednou strechou (alebo skor pod jedným „oblakom“). Už žiadne izolované databázy, žiadne nekvalitné, neúplné či duplicitné dáta alebo viacero verzií pravdy. Každá informácia o zákazníkovi je starostlivo zaznamenaná do systému, kde je neustále dostupná každému, kto ju potrebuje a má potrebné prístupové práva. Už sa nestane, že s odchodom zamestnanca stratíte aj zákaznícke údaje, či cenné projektové dáta, ktoré nestihol odovzdať. Pri krádeži či strate firemného notebooku je nové zariadenie tou jedinou cenou, ktorú zaplatíte. Všetky dáta sú totiž bezpečne uložené v cloude. Tu sú k dispozícii všetkým pracovníkom, ktorí prichádzajú do styku s klientami. Vďaka cloudu a mobilite moderných CRM riešení si môžete dáta či analýzy pozrieť rovnako v kancelárii, ako aj v teréne na mobilnom telefóne či tablete. Dokážete tak reagovať optimálne a v reálnom čase. Trebárs aj priamo na stretnutí s klientom.

Nový vietor do riadenia

Cloudové CRM riešenia prinášajú nový vietor aj do riadenia spoločnosti. Manažéri môžu priebežne sledovať otvorené obchodné príležitosti, dokážu lepšie predvídať cash-flow, ale aj efektivitu podľa rôznych kritérií – segmentov, regiónov alebo trebárs obchodníkov. Dokážu tak veľmi rýchlo reagovať na vzniknuté situácie – napríklad na pokles predaja v niektorej lokalite, vyťaženosť pracovníkov, efektivitu zdrojov a podobne. Okamžite sa to prejaví na tržbách aj nákladoch. Po príklady využívania CRM riešení však nemusíme chodiť len do veľkých spoločností, svoje uplatnenie bežne nachádzajú aj v menších firmách. Konzultanti alebo napríklad právnici si môžu v CRM systéme evidovať svoje kontakty či zaznamenávať aktivity. Od čoho sa následne odvíja trebárs fakturácia ich služieb, môžu sledovať svoju efektívnosť alebo zistia, aký typ klienta im prináša najviac peňazí a zamerať sa na túto oblasť. To dobre ilustruje škálovateľnosť moderného CRM, jednoducho si vyberiete podľa svojich potrieb alebo rozpočtu.

Vyberte správne a porastiete

Kameňom úrazu môže byť výber toho správneho CRM riešenia. Aj u nás ich je ich neúrekom – vybrať si môžete z ponuky softvérových gigantov, ale aj menšie spoločností domácej proveniencie. Ukázať na to správne riešenie spomedzi toľkých možností môže byť poriadne tvrdý oriešok. Ešte tvrdší však bude, ak si vyberiete nesprávne. V lepšom prípade takýto softvér Vaše zákaznícke vzťahy nikam neposunie, v tom horšom Vás môže potiahnuť ku dnu. Preto sa oplatí starostlivo zvážiť všetky možnosti.

Aj keď sa riadky o prínosoch CRM riešení dobre čítajú, realita je častokrát na míle vzdialená ideálu. Odborníci upozorňujú, že riešenia, ktoré zaostávajú za pôvodnými očakávaniami, nie sú nijakou výnimkou. Niekedy je to chyba samotného riešenia, inokedy firmy, ktorá ho nasadzuje, môže to byť však aj nesprávne vyhodnotenie potrieb spoločnosti a následný nesprávny výber.

Experti na CRM radia venovať dôkladnú pozornosť tak výberu partnera a riešenia, ako aj svojim vlastným potrebám a očakávaniam. Najviac otázok by malo prirodzene smerovať na funkcionalitu daného riešenia, ktorá by mala čo najviac korešpondovať s potrebami zákazníka. Viac ako robustnosť a deklarovaná „všemocnosť“ riešenia sú dôležité jeho reálne prínosy pre váš biznis. Treba pamätať na to, že veľké riešenia budú behom na dlhú trať a spravidla sa oproti pôvodnému rozpočtu aj predražia.

Staviť môžete aj na domáceho koňa

Asi netreba pripomínať, že treba hľadať IT partnera, ktorého, viac ako „mandays“, či veľkosť „dealu“, zaujímajú Vaše skutočné potreby a benefity tohto riešenia pre Vašu spoločnosť. Tiež sa vyplatí zvážiť flexibilné spôsoby financovania, pri ktorých budete mať istotu, že neplatíte za niečo, čo ste si neobjednali. Ak je CRM súčasťou väčšieho riešenia, napríklad ERP systému, zistite si, kto je jeho výrobcom. O nepríjemné prekvapenia nie je núdza ani u skúsených ERP dodávateľov. Misky váh pri rozhodovaní by mali nakloniť aj úspešné referencie či skúsenosti dodávateľa nielen s CRM, ale napríklad aj s oblasťou, v ktorej pôsobíte. Rozhodne zaujímavou konkurenčnou výhodou slovenských CRM riešení, ktorá výrazne prehovára do výberu CRM, je lokálnosť riešenia. Ide o to, že domáci softvér je prispôsobený na lokálne podmienky, napríklad na legislatívu, obyčaje a zvyky a podobne. Popritom tu hovoríme o plnej podpore slovenčiny a potenciálne nižších nákladoch za „customizáciu“ takéhoto riešenia.

Technologický pohľad na CRM

Podobne ako u väčšiny iných softvérových riešení, aj pri výbere CRM sa môžete rozhodnúť pre fyzické alebo cloudové prostredie, pričom druhé spomínané je čoraz častejšou voľbou. Odborníci hovoria o viacerých východách, ktoré cloud prináša: + Ušetríte peniaze. Nepotrebujete investovať do drahého hardvéru, čo vám ušetrí nemálo finančných prostriedkov, ktoré by ste inak museli investovať do nákladov na energie, chladenie či správu systémov + Šetríte čas. Doba nasadenia cloudového riešenia je výrazne kratšia, ako pri fyzickej infraštruktúre + Mobilita. Dáta máte k dispozícii kdekoľvek a na akomkoľvek zariadení. Vy aj Vaši kolegovia môžete aj v teréne pristupovať ku svojim dátam v reálnom čase, tie sú vždy poruke vďaka responzívnym mobilnám appkám, ktoré tieto webové služby ponúkajú. + Dáta sú v bezpečí. V prípade nepredvídaných okolností sa nemusíte obávať o stratu či odcudzenie cenných dát. Všetko je uložené v bezpečnom virtuálnom priestore.

Ďalším dôležitým technologickým parametrom je hĺbka integrácie. CRM systémy ponúkajú širokú mieru „customizácie“, tá je vlastne len otázkou potrieb zákazníka a dostupného rozpočtu. Plná integrácia do existujúcich systémov umožní napr. priame prepojenie s mailovým serverom, napojenie na objednávacie systémy alebo billing a pod. Zákazník tým získava benefity ako: + Priame ukladanie mailovej komunikácie so zákazníkom do CRM ako aj zasielanie marketingových e-mailov a sledovanie ich úspešnosti + Ponuky sú vytvárané a evidované v CRM a iniciuje sa aj objednávací proces + Prepojenie na telefónnu ústredňu umožňuje priame telefonovanie z prostredia CRM a samozrejme evidenciu tohto telefonátu v karte zákazníka

Čo očakávať od CRM riešenia?

CRM riešenia ponúkajú nespočetné možnosti a kombinácie funkcií. Tu si treba dať pozor na to, aby priveľa funkcionalít neviedlo k prílišnej komplexite či zložitosti. Menej výkonné riešenia si s tým neporadia a výsledkom budú nenaplnené ambície a riešenie, ktoré si na seba nezarobí. Základné funkcie potrebné z pohľadu používateľov môžeme rozdeliť nasledovne.

Obchodníci

  • Jednoduché a intuitívne používanie – aktivity na pár klikov
  • Prehľadná karta zákazníka so všetkými dôležitými kontaktmi
  • Možnosť využívania mobilných zariadení ako tablety a smartfóny
  • Jednoduché zadávanie úloh iným osobám v tíme

Manažment

  • Prehľadné a intuitívne dashboardy
  • Možnosť sledovať výkonnosť tímov aj jednotlivcov
  • Exportovanie reportov

Marketing

  • Možnosť nalievania cielených kampaní na zákazníka
  • Sledovanie a reportovanie marketingových aktivít
  • Analytika nad zákazníckym kmeňom podľa zvolených parametrov

IT

  • Vysoká dostupnosť a bezpečnosť
  • Jednoduchá administrácia
  • Ľahká aplikácia, ktorá nemá veľké nároky na konektivitu
  • Modulárnosť riešenia

Vybrať si to správne CRM riešenie nie je jednoduché, ale čo ak si ho môžete zadarmo vyskúšať? Spoločnosť Telekom prednedávnom otvorila aplikačný obchod, ktorý ponúka viacero nástrojov, ktoré pomôžu zefektívniť a skvalitniť chod firmy, ako aj posunúť prácu so zákazníkmi na úplne inú úroveň. Popri kancelárskom balíku Microsoft Office 365, konferenčných nástrojoch či aplikáciách na objednávanie termínov, tu nájdete aj preverené CRM riešenie Drive Bizz. To si môžete stiahnuť a 30 dní využívať úplne zdarma a bez záväzkov.

S aplikáciou DriveBizz sa podniká efektívnejšie

DriveBizz šetrí zákazníkom čas a ponúka jednoduché a prehľadné online prostredie so všetkými funkciami pre zvyšovanie predaja a zefektívnenie podnikania.

Appka DriveBizz je univerzálna a využiteľná pre akúkoľvek spoločnosť. Užívateľom je sú k automaticky dispozícii k všetky firemné kontakty a adresáre spolu s históriou aktivít, ktoré boli odkomunikované s ich zákazníkom. Sami si manažujú prístupy a práva pre ostatných užívateľov. Pri voliteľných moduloch si môžu vybrať z bohatej ponuky zameranej na zvýšenie predaja prostredníctvom sledovania príležitostí, správy firemných dokumentov, tímov, zákaziek, servisu, marketingových aktivít a sledovania obchodných výsledkov.

Toto je 10 dôvodov prečo by ste mali zvážiť investíciu do CRM nástroja DriveBizz:

  1. Všetko na jednom mieste. Informácie o zákazníkoch a projektoch vrátane histórie pod jednou strechou
  2. Kontinuita v projektoch a biznise – bez kompromisov
  3. Dokonalý prehľad o otvorených obchodných príležitostiach
  4. Efektívne a cielené marketingové kampane
  5. Dostupnosť informácií kedykoľvek a kdekoľvek
  6. Lepšia spolupráca v rámci organizácie a medzi oddeleniami
  7. Profesionalita a vyššia úroveň služieb zákazníkom prinesie spokojných klientov
  8. Nenáročné používateľské prostredie
  9. Rýchla implementácia cloudového riešenia verzus zdĺhavé, prácne a nákladné lokálne riešenie
  10. Výborný pomer kvalita vs. cena, rýchle ROI